Hutba u povodu Dana državnosti

Hvala Bogu svemu Milostivom, Milosrdnom! Onome Koji iz ničega stvara, Koji nad svime bdi, Kojeg ne obuzima san niti drijemež, Koji sve može, sve vidi i sve zna. Njegova je Istina jasna!

Salavat i selam donosimo na Muhammeda, Mustafu, našeg učitelja i uzora, na njegovu braću poslanike i glasnike Božije od Adema do posljednjeg Muhammeda sina Abdullahovog i hazreti Amine.

Neka su smirene duše plemenitih bosanskih šehida, gazija, naših čestitih učitelja koji su nas predano pravoj vjeri podučavali, naših plemenitih roditelja nena i deda, majki i očeva naših koji su nas životima svojim u Poslanikovom sunnetu odgajali.

Cijenjena braćo i sestre!

Danas je prvi dan mjeseca džumade-l-ula 1444. godine po hidžri ili 25. studeni, novembar 2022. godine gregorijanskoga kalendara. Danas je jedan od najznačajnijih datuma u povijesti Bosne i Hercegovine. Mnogo je značajnih datuma u povijesti naše zemlje od povelje Kulina bana, napisane 29. augusta 1189. godine. Današnji dan je zvanični, službeni Dan državnosti Bosne i Hercegovine prema važećim zakonima ove zemlje, računajući i dejtonski sporazum. Ako se već poziva na poštivanje tog sporazuma.

Sretan nam Dan državnosti naše Bosne i Hercegovine.

Danas je petak, vrijeme džume namaza, najbolje vrijeme u sedmici. Musliman petkom u vrijeme džume-namaza ide u džamiju, jer svi poslovi, osim onih neophodnih za održavanje sistema, u vrijeme džume su batal. Danas se i sa ovog mjesta, a i svih drugih mjesta pitamo šta nam je? Kakvi smo? Zašto naše stanje nije bolje? I kad se to pitamo cilj nam je pronaći odgovore, a ne samo konstatirati kako je i kakvi smo. Svi mi znamo u kakvom smo stanju. Kakav odnos imamo prema državi, prema zastavi, prema himni, prema svim vrijednostima koje ova zemlja baštini hiljade godina.

Mi se pitamo, jer smo ljudi, Božija stvorenja kojima je ova Bosna dana na čuvanje i brigu. Pitamo se, jer odgovore moramo pronaći mi, niko drugi. Pitamo se, jer nam je Bog prirodom našeg stvaranja podario obavezu da se pitamo. Pitamo se, jer dušmani ove zemlje bi rado da se ne pitamo ništa. Pitamo se, jer moramo biti samokritični. Pitamo se, jer smo zahvalni Bogu bjanko, bez ikakvih uslovljavanja, kako se u Bosni kaže zahvalni smo mu ‘nako. Pitamo se, jer su naše kušnje goleme, naši tereti preteški, i istovremeno naš nemar nedopustiv i sramotan. Nemarni smo prema sebi, prema svojim bližnjima, prema poslovima koje radimo, prema obavezama, prema povjerenim emanetima, prema državi. Ali, dok god se pitamo imamo šansu da nađemo rješenje ili rješenja. Pitamo se, jer smo ljudi koji su potvrdili vjerovanje, a takvi su na kušnjama svakojakim.

Cijenjena braćo i sestre!

Naša su rješenja u nama samima. Naša je matrica iskrenost u vjeri, iskrenost u postupcima, iskrenost u odnosima, iskrenost u ponašanjima, u promišljanjima. Vjera je iskrenost, veli naš Pejgamber Muhammed, alejhisselam. Evo kako nam naš izvor Kur'an Časni kazuje nudeći potpuno razumijevanje našeg stanja i naše pozicije:

Elif-lam -mim

Misle li ljudi da će biti pušteni da kažu:“Vjerujemo“, a da neće biti iskušani?

Iskušavali smo, dakako, i one prije , tako da Bog pouzdano zna one koji govore istinu i pouzdano zna one koji lažu.

Ili oni koji rade nevaljala djela misle da će Nas preduhitriti!? Loše je to kako oni prosuđuju!

Ko se nada susretu s Bogom, neka zna da će rok koji je Bog odredio, sigurno, isteći, jer Om je Taj Koji sve čuje i sve zna!

I, onaj ko se bori, samo za svoje dobro se bori, jer je Bog, sigurno, neovisan o svjetovima!

Oni koji vjeruju i rade dobra djela – njima ćemo, sigurno, oprostiti grijehe i nagraditi ih prema onome najljepšem što su radili. (El-Ankebut, 1-7.)

Kur'an Plemeniti, posljednja Božija objava kazuje o tri moguće paradigme. Tri sure Kur'ana nose imena za te tri paradigme.

  1. Prva od njih je Ankebut (pauk). Pauk je Božije stvorenje i jedan od 18 tisuća svjetova koje je Moćni Bog stvorio. On čuči u ćošku i čeka žrtvu spreman da je u svakom trenutku dokrajči. Neki od njih su smrtonosni, neki su i korisni, ali nema lošije opcije od paukove opcije – nema slabije kuće od kuće paukove. Ne budi pauk. To je slaba kuća.
  2. Druga paradigma su En-Neml (mravi). Primjer su savršene organizacije, upornosti, truda. Neumorni su. Ali rade samo, kako bismo mi u Bosni kazali, za svoju raju. Ili kako Kur'an kaže za svoju grupu. Stalno imaju problem sa „drugim“. Od njih treba uzeti disciplinu, upornost, trud. Neumorni su u svojim ciljevima. I mravi su jedan od 18 tisuća svjetova koje je Bog Moćni stvorio. Ipak, njihova posvećenost sebi kao grupi isključuje korisnost mnogome drugome. Ne budi mrav. Nije to dovoljno.
  3. Treća paradigma je En-Nahl (pčela). I to je jedan od 18 tisuća svjetova koje je Bog Moćni stvorio. Pčela koristi svima. I biljkama, i ljudima, i životinjama i sebi. Neumorna je, disciplinirana, poštuje vođstvo. Nadahnuta je Božijim nadahnućem i slavi svoga Gospodara. Koristi sebi, ali nije sebična, radi za sve druge, ali nije rasipna i naivna. Božije nadahnuće je njoj podarilo osobenost istinske paradigme. Kada je sršljenovi napadnu ne može se sama obraniti. Odbrana je moguća samo u kolektivitetu. Iako ranjiva i osjetljiva, ona u kolektivu, u pčelinjem džematu uspijeva da se održi i bude korisna. Ne budi pauk, samoća će te dokrajčiti. Ne budi mrav – misli i na druge. Budi pčela – koristi svima. Misli veliko. Jer, ti si Bosna i Hercegovina. Ti si više od domovine. Ti si više od države. Ti si rijetka vrijednost, poseban dragulj i zato je tvoja misija teška, golema. A samo su takve misije vrijedne naših cijelih života u ime dragoga Boga i na korist ljudima.

Gospodaru naš! Oprosti nam, budi nam milostiv, uputi nas, vodi nas, učini naše svjetlo blještavim, podari nam ispravnost u postupcima našim. Pomrsi račune dušmanima tvojim i tvoje zemlje Bosne i Hercegovine. Ti sve možeš, mi samo Tvoju pomoć i Tvoju podršku tražimo. Ti si nama kao zaštitnik i svjedok dovoljan! Usmrti nas Tebi predanima, proživi nas s Dobrima, olakšaj nam polaganje računa i uvedi nas u džennete Svoje! Amin!

Sretan Dan državnosti Bosne i Hercegovine!

Ovo je jedinstvena hutba za područje Muftisjtva sarajevskog.